Varianta A – stávající stav
Masarykovo nádraží-Florenc
Masarykovo nádraží-Florenc, ověřovací dopravně-urbanistická studie
Místo:
- rozhraní Prahy 1 a 8
Zadavatel:
- MHMP – Odbor územního plánu
Popis:
- Důvodem pořízení studie bylo definování koncepce a možností transformace řešeného území v optimálním rozsahu drážních ploch. Studie má část analytickou a návrhovou. Řešené území se skládalo ze dvou částí (Masarykovo nádraží – Florenc a Hlavní nádraží). Vzhledem k prověřeným možnostem území byla těžištěm návrhu plocha Masarykovo nádraží – Florenc. V ploše Hlavního nádraží bylo ověřováno navázání lokality na předpokládanou trasu metra D a zapojením průjezdného drážního modelu v -2 úrovni. Výstupy ze studie byly podkladem pro další práci, především pro dokument Masarykovo nádraží – Florenc, podkladová studie zásad uspořádání rozvojové plochy, ve kterém bylo rozpracováno řešení oblasti Masarykova nádraží v kratším i vzdálenějším časovém horizontu.
Autoři:
- Ing. Pavel Tikman (SUDOP Praha, a.s.), Ing. Martin Vachtl (SUDOP Praha, a.s.) - železniční doprava
- Ing.arch. František Novotný (atelier FNA), Ing. akad. arch. Miroslav Suchý (atelier P60) – urbanismus
Spolupráce:
- urbanismus: Ing.arch. Jaroslav Suchan, Ing.arch. Petr Gregor
- železniční doprava: SUDOP Praha, a.s.
- doprava: ETC, s.r.o, Metroprojekt Praha, a.s.
- inž. sítě, životní prostředí: PPU, s.r.o.
- geologické podmínky: K+K Průzkum, s.r.o.
- urbanistická ekonomie: Ing. Jan Kroupa, Ing. ak. arch. Miroslav Suchý (atelier P60), Ing. Martin Vachtl (SUDOP Praha, a.s.)
- vizualizace: Jiří Gregor
- konzultace: Ing.arch Milan Körner, CSc., Ing.arch. Patrik Kotas, Ing.arch. Jan Sedlák, Prof.Ing.arch. Tomáš Šenberger, Ing.arch. Blanka Medová, Ing. Antonín Žižkovský, Ing. Václav Pivoňka a další
Rok:
- 2005 - studie